EBS english 매일 10분 영어/세리나의 누구나 톡톡

"점심 먹고 쉬었다 합시다" 영어로

어른 왕자 2021. 6. 9. 18:53
"점심 먹고 쉬었다 합시다." 영어로

출처: EBS English

#Today's Expression
"점심 먹고 쉬었다 합시다."
#How would you say this in English?
1. 점심 먹고 쉬었다 합시다.
2. 커피 마시고 쉬었다 합시다.
3. 10분 쉬었다 합시다.
#Native English Expressions
"점심 먹고 쉬었다 합시다."
We eat lunch and work again. (X)
Let's break for lunch
.

▶ break (verb): 쉬다
break (noun): 휴식

1. Let's break after an hour.
우리 한 시간 후에 쉬자.

2. Let's take a break after an hour. 
우리 한 시간 후에 쉬자.
#What can you say?
1. 좋아. 배고파 죽겠다!
Great, I'm straving!

2. 우리 뭘 먹을까?
What should we eat?

3. 너 맛집 알아?
Do you know a good place?
#Speak in English
1. 점심 먹고 쉬었다 합시다.
Let's break for lunch.

2. 커피 마시고 쉬었다 합시다.
Let's break for coffee.

3. 10분 쉬었다 합시다.
Let's break for 10 minutes.

4. 저녁 먹고 쉬었다 합시다.
Let's break for dinner.

5. 차좀 마시고 쉬었다 합시다.
Let's break for some tea.
#Sound it out!
무조건 2시반에 커피 마시고 쉬었다 합시다.
Let's break for coffee at 2:30pm no matter what.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ICapE502Kw 

출처: YouTube EBS English
반응형